|
ثبت علامت تجاری مراحل مختلف اداری را شامل می شود. به نحوی که در درجه ی اول شرکت و یا تولید کننده ی کالا پس از تکمیل اظهارنامه، نمونه علامت و فهرست محصولات خود را به اداره ی مالکیت صنعتی تسلیم می کند. اداره ی مذکور پس از بررسی مورد نیاز و تطبیق دادن آن با استانداردهای موجود، در صورت تایید شدن اجازه ی انتشار آگهی را صادر می کند. و پس از تایید، علامت را به ثبت می رساند و گواهینامه ی ثبت علامت تجاریرا به نام شخص متقاضی صادر می کند.
مراحل اداری و قانونی ثبت علامت تجاری حدود 45 - 50 روز کاری را شامل می شود. اما در حالت کلی بستگی به روند کارهای قانونی دارد و می تواند متغیر باشد. مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاریبرای اشخاص حقوقی (شرکت ها) و حقیقی تا حدودی متفاوت است.
مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی عبارت اند از:
· کپی کارت ملی و شناسنامه · کپی مجوز تولید و یا پروانه ی کسب و یا پروانه ی بهره برداری ویا در صورت نیاز دریافت نامه از صنف مربوطه جهت تایید · تصویر علامت تجاریمد نظر در ابعاد مناسب و ارائه ی مشخصات و ویژگی های علامت و ارائه ی توضیحات لازم در مورد ثبت علامت تجاری جهت ثبت علامت تجاری · ارائه ی کارت بازرگانی در صورت نیاز · امضای وکالت نامه
مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاریبرای اشخاص حقوقی(شرکت ها) عبارت اند از:
· کپی شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت · کپی مجوز تولید و یا پروانه ی کسب و یا پروانه ی بهره برداری · ارائه ی علامت مد نظر برای علامت تجاریو توضیح در خصوص علامت و توصیف آن · کپی کارت بازرگانی شخص حقوقی · تصویر آگهی تاسیس شرکت و تصویر و روزنامه ی رسمی آخرین تغییرات · امضای وکالتنامه توسط افراد و دارنده ی حق امضا و ارائه ی مهر شرکت
ثبت علامت تجاری دارای طبقه بندی های مختلفی است و هر محصولی که برای ثبت علامت مورد نظر باشد باید در یکی از این طبقه بندی ها قرار گیرد. طبقه بندی: ثبت علامت تجاری، تعداد بازدید : 97 [ دوشنبه 30 فروردين 1395 ] [ 16:32 ] [
s.t]
|
||
| [ طراح قالب: پیچک] [ Weblog Themes By : Pichak.net] | ||